Situation Stockholm...

Nu är jag tillbaka.Har varit runt lite överallt och bytt lite grejer som jag fick i studentpresent. Jag har precis gjort i ordning mig, och snart ska vi åka och hämta mamma, därefter ska vi hem till Jojjo. Jag hann inte till hennes utspring, behövde göra en del saker, därbland ändra lite tider på jobbet i helgen.

Jag har börjat köpa Situation Stockholm. Pappa frågade mig varför jag skulle köpa det. Jo, dom står där och tjänar pengar till något som dom faktiskt gör, istället för att bara sitta på gatan och tigga så utför dom faktiskt något arbete. Det är många som säger att de som är hemlösa får skylla sig själva. Det kanske ligger lite i det, men de är faktiskt  också människor precis som vi. Gränsen på att ha någonstans att bo och bli hemlös kan i många gånger vara väldigt hårfin, och därför tycker jag att man ska hjälpa och gynna de som försöker att komma tillbaka in i samhället. Det är ingen större utgift för många, men det kan faktiskt göra så mycket för de som står och säljer de där tidningarna. Det är en stolthet, och den tycker inte jag att vi ska ta ifrån dom.

Nu måste jag gå, vi hörs senare. Love, love <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0